اخبار مراکز و واحدها
 

دکتر مسعودی فرد:

دغدغه اصلی دانشگاه پیام نور استان،  تولید و کار آفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی نشست مشترک     هم اندیشی اساتید دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با پارک علم و فناوری استان با موضوع کارآفرینی برگزار شد.

 در این نشست سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی  دغدغه اصلی دانشگاه پیام نور استان را ، تولید و کار آفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان نمود.

وی  با بیان اینکه دانشگاه ها به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند افزود : دانشگاه پیام نور استان نیز از این امر غافل نبوده و طی دو سال اخیر جلسات و نشست های مهارت آموزی برگزاری نموده است که این جلسات در راستای کار آفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است

وی همچنین اظهار کرد: هر اقدام و عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با برنامه ریزی مناسب صورت بپذیرد.

*اقتصاد مقاومتی نشات گرفته از اقتصاد دانش بنیان

همچنین در این نشست معاونت فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان با ابراز امیدواری برای تفاهم و همکاری هر چه بیشتر با دانشگاه پیام نور استان گفت : اقتصاد مقاومتی در واقع نشات گرفته از اقتصاد دانش بنیان است

دکتر فیض آبادی با انتقاد از اینکه بیشتر مقاله های علمی فقط مقاله نویسی است و تجاری سازی نمی شود خاطر نشان کرد:  ایران از لحاظ رتبه علمی بسیار جایگاه مناسبی دارد ولی متاسفانه به دلیل تجاری نشدن این مقالات رتبه فناوری ایران مطلوب نیست .

وی همچنین با ابراز خرسندی از ورود دانشگاه ها به مسایل کار آفرینی بیان کرد : این موضوع یک فرصت بسیار مناسب برای دانشگاه هاست چرا که با کار آفرینی می توانند گام های بزرگی در جهت اقتصاد دانش بنیان بردارند.

دکتر فیض آبادی در مورد نحوه ورود دانشگاه به این مسئله گفت : دانشگاه ها باید ساختارهای خود را بازبینی کنند و بورکراسی  اداری را کاهش دهند

وی همچنین در این زمینه افزود : دانشگاه ها باید مراکز شتاب دهندگی برای جذب ایده ها و راهنمایی برای ورود به بازار کار ایجاد نمایند

معاونت فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان همچنین ایجاد مراکز انتقال فناوری و دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه را در کنار مرکز شتاب دهندگی ضروری دانست.

دکتر فیض آبادی بیان کرد : مراکز انتقال فناوری می توانند مشکلات موجود در صنعت را به دانشگاه ها منتقل کنند و دانشگاه ها نیز با دانش فنی خود این مشکلات را مرتفع  نماید و با کمک مرکز ارتباط با صنعت دانش فنی که تبدیل به فناوری شده را در بازار کسب و کار عرضه نمایند.

*مشکل اساسی  کار آفرینی،  فرهنگ سازی کارآفرینی است

معاونت فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه مشکل اساسی کار آفرینی ، فرهنگ سازی کارآفرینی است گفت : آیین نامه ای  برای رفع این مشکل اساسی برای آموزش و پرورش و دانشگاه در نظر گرفته ایم

دکتر فیض آبادی با اشاره به اینکه کار آفرینی  صرفا اشتغال نیست افزود : اشتغال یکی از خروجی های کار آفرینی می باشد و همچنین خلاق به بار آوردن ، ایجاد ارزش افزوده مادی و معنوی از دیگر خروجی های کار آفرینی است .

وی همچنین در ادامه بیان کرد : کار آفرینی عوامل گوناگونی همچون  دیدگاه و رویکرد دولت ،  دیدگاه وعملکرد دانشگاه و موسسات مالی و اعتباری و سازمان های مرتبط دارد.

در ادامه این نشست کارشناس جذب و پذیرش پارک علم و فناوری بجنورد گفت : چهار نوع شرکت دانش بنیان داریم.

دکتر کریمی در تشریح چهار نوع شرکت دانش بنیان  بیان کرد : شرکت های تولید کننده کالا و خدمات دانش بنیان ، شرکت های دانش بنیان نوپا ، شرکت های صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان و شرکت های ارایه دهنده کالاها و خدمات مورد استفاده شرکت های دانش بنیان  از جمله شرکت های دانش بنیان می باشند.

 

 

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر