اخبار
 

نشست بررسی روابط ایران و آمریکا در دانشگاه پیام نور بجنورد روز یکشنبه 17 آبانماه برگزار گردید. در این نشست که توسط انجمن علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه پیام نور بجنورد تدارک دیده شده بود، اساتید و دانشجویان به بحث و تبادل نظر در خصوص ریشه های خصومت بین ایران و آمریکا و منافع و مشکلات عدم وجود روابط بین دو کشور پرداختند.

در ابتدای نشست دو گروه دانشجویی موافق و مخالف، دیدگاههای خود را بیان کرده و سپس دکتر اصغری راد، عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه، با ارائه مقدمه ای از تاریخ روابط ایران و آمریکا، به ریشه خصومت که همانا تمایل ایران به تغییر جایگاه بین المللی و برهم زدن نظم ناعادلانه موجود است اشاره کرده و  مقاومت آمریکا، بعنوان منتفع نظم کنونی، را امری طبیعی دانستند. در بخش بعدی دانشجویان حاضر در جلسه پرسشها و پاسخهای خود را مطرح کرده و به موافقت یا مخالفت با ایده روابط با آمریکا پرداختند.

در ادامه گروه اول دانشجویی با مطرح کردن اینکه ایالات متحده تمایلات امپریالیستی دارد اما با تسخیر سفارت یا قطع رابطه نمیتوان با آن مقابله کرد، از سیاست تنش زدایی دفاع کردند. گروه دوم نیز با اشاره به فهرست بلند خصومتهای آمریکا با ایران، وجود رابطه را مضر و حتی خطرناک دانستند.

 

در انتها نیز، دکتر اصغری راد، به جمع بندی نشست پرداخته و آینده روابط بین دوکشور را منوط به دیدگاه نسل جوان و مدیران آینده ایران دانست و طرفین را دعوت به مطالعه و نگاه شالوده شکنانه در  برخود با موضوعات مختلف نمود.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر