اخبار برگزیده
 
بسمه تعالی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی, دکتر علی کریمی معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه پیام نور کشور از دانشگاه پیام نور خراسان شمالی بازدید کرد.

دراین بازدید که در روز سه شنبه مورخ 6/6/97 انجام شد، دکتر کریمی با حضور در محل ستاد مرکزی دانشگاه پیام نور استان در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد.

در ابتدای جلسه دکتر جلیل مسعودی فرد، سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی ضمن خیرمقدم و تشکر به معاون دانشگاه پیام نور کشور، هفته دولت و روز کارمند و اعیاد قربان و غدیرخم را به دولتمردان و کارکنان تبریک گفت.

در ادامه، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ پیام نور گفت : دانشگاه پیام نور 63 دفتر نمایندگی فعال در کشورهای مختلف دارد که در مقاطع تحصیلی مختلف در حال فعالیت هستند .

دکتر کریمی دراین جلسه با بیان اینکه نمایندگی‌هایی که در خارج از کشور مستقر هستند، فعالیت‌های قابل قبولی دارند، خاطرنشان کرد: در این حوزه فعالیت‌های مختلفی مدنظر است به خصوص هدف این است که در بین کشورهای همجوار و هم زبان فعالیت ها گسترش بیشتری یابد .

وی در ادامه افزود: دانشگاه پیام نور در راستای رسالتی که برعهده گرفته بود، سهم بسزایی در آموزش عالی کشور داشت و با شعار آموزش برای همه در همه جا و همه وقت عملکرد مثبتی را از خود نشان داده است .

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در شرایطی قرار دارد که در کلیه رشته‌هایی که فعالیت دارد دانشجو جذب می‌کند و صندلی خالی به اندازه کافی وجود دارد البته در برخی از رشته‌ها ظرفیت کامل است و صندلی خالی وجود ندارد .

معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه پیام نور با بیان اینکه هدف این است که رشته‌ها در آینده نیازمحور باشند، تصریح کرد: عمده‌ترین تمرکز در کنار آموزش، برنامه‌های ویژه‌ای برای فارغ التحصیلان با رویکرد کارآفرینی و ثروت آفرینی است که تاکنون نتایج خوبی نیز به دست آمده است .

وی اظهار کرد: از شکل گیری مراکز نوآوری نیز بهره‌مند بودیم که با این شرایط تعداد کثیری از فارغ التحصیلان ما امکان اشتغال را پیدا کردند .

کریمی با بیان اینکه برخی رشته‌ها با رشته‌های نو تکمیل خواهد شد، افزود: بیش از 500 هزار دانشجوی فعال و حدود چهار هزار عضو هیئت علمی رسمی در دانشگاه های پیام نور کشور فعال هستند و در کنار آنها نیروی حق التدریسی نیز در حال فعالیت هستند .وی در خاتمه این جلسه تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در زمره موفق ترین و با سواد ترین افراد هستند.

همچنین دراین جلسه، مدیران و روسای مراکز دانشگاه پیام نور خراسان شمالی ضمن ارائه گزارش عملکرد، به بیان نظرات خود پرداختند.

در ادامه ، معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه پیام نور ، در نشست صمیمی با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی شرکت کرد.

دراین نشست دکتر کریمی نوع شیوه آموزشی در دانشگاه پیام نور را فرصت مناسبی جهت جذب حداکثری دانشجو دانست و بر لزوم الگو برداری درآمدزایی و ثروت اندوزی از دانشگاه هایی مانند شریف که در این حوزه فعال هستند، تاکید کرد.کریمی، ایجاد فرصت شغلی و ثروت آفرینی را رسالت اصلی حوزه ی پژوهش و فنآوری دانشگاه عنوان کرد.

سپس هریک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

همچنین دکتر کریمی به دیدار معاون استانداری خراسان شمالی رفته و با او به گفت و گو پرداخت. در ابتدای این دیدار، دکتر جلیل مسعودی فرد، سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی ضمن خیرمقدم به دکتر کریمی معاون دانشگاه پیام نور کشور، از حضور او دراین استان تشکر کرده و از حمایت ها و مساعدت های استانداری خراسان شمالی از این دانشگاه قدردانی کرد.

محمود ثمینی، معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هم ضمن خیرمقدم خدمت دکتر کریمی معاون دانشگاه پیام نور، از دکتر مسعودی فرد به جهت فراهم آوردن اسباب این سفر و دیدار تشکر کرد.

دکتر ثمینی از رشد بی رویه مراکز دانشگاهی در گذشته بدون نیازسنجی انتقاد کرده و به بیان ضرورت ساماندهی این مراکز تا حد نیاز جامعه پرداخت. او اظهار امیدواری کرد دانشگاه پیام نور خراسان شمالی در جهت توسعه و ارتقای مقاطع تحصیلات تکمیلی پیش برود تا شرایط این دانشگاه مطلوب تر شود.

معاون استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: امروزه رقابت پذیری بین مراکز دانشگاهی ایجاد شده و ظرفیت های خالی در مقطع کارشناسی نمود بیشتری پیدا کرده است که اگر بتوانیم کیفیت بخشی را افزایش داده و ظرفیت دانشگاه را به سمت مقاطع تحصیلی بالاتر ببریم، این دانشگاه شرایط بهتری را خواهد داشت. ثمینی گفت: با توجه به امکانات و توانمندی های دانشگاه پیام نور خراسان شمالی، شرایط این دانشگاه برای توسعه شرایط خوبی دارد .

وی با بیان اینکه با جمع بندی جامعیت علمی ، حفظ معلومات و نرم های علمی و شیوه آموزشی، دانشگاه پیام نور باعث می شود تا فارغ التحصیلان این دانشگاه جزو باسوادترین فارغ التحصیلان دانشگاهی شوند.

وی با توجه به فراهم بودن زیرساخت و آماده بودن بسترهای علمی،  بر افزایش و تنوع بخشی به رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه با توجه به نیاز این استان تاکید کرد و دراین خصوص از معاون دانشگاه پیام نور درخواست مساعدت کرد.

دکتر علی کریمی، معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه پیام نور کشور هم در این دیدار از معاون استاندار خراسان شمالی و سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی بابت فراهم کردن این نشست تشکر و قدردانی کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور فارغ از چالش های معمول دانشگاه های دیگر، تحصیل را برای همگان آسان کرده است. او درخصوص توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی گفت: وزارت علوم سامانه ای را جهت راه اندازی رشته طراحی و پیاده سازی کرده است که تمامی درخواست ها باید از طریق این سامانه پیگیری و انجام شود و عمده ترین بخش جذب رشته، داشتن حداقل عضو هیات علمی در رشته مورد تقاضا می باشد که معمولا استانها در این خصوص مشکلاتی را دارند، اما اتفاق خوبی که در دانشگاه پیام نور در حال رخ دادن است، تغییر ساختار استانی به منطقه ای شدن می باشد که در این صورت شرط حداقلی وزارت علوم جهت جذب و توسعه رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم و مهیا خواهد شد و در این راستا نیاز به همراهی استانداری ها نیز می باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه پیام نور ، تبدیل این دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و ثروت آفرین است که حمایت استانداری ها به عنوان بالاترین مجموعه اجرایی استان، مهم است تا بتوانیم به این هدف نائل شویم.

کریمی با بیان اینکه تاکنون 10 مرکز نوآوری در 10 استان شکل گرفته است که  در سال گذشته، 3 مرکز تهران، مشهد و شیراز فعالیت آنها با حضور معاون علمی- فنآوری رئیس جمهور آغاز شده است و همچنین تعداد 10 استارت آپ در سطح ملی داشته ایم که از این تعداد 2 تای آنها وارد فاز تجاری سازی شده اند که یکی از آنها اسنپ سلامت می باشد که از 10 شهریور ماه فعالیت خود را در یکی از مناطق تهران آغاز خواهد کرد و انجام چنین استارت آپ هایی موجب ایجاد ثروت آفرینی و اشتغال زایی می شود و هدف دانشگاه پیام نور این است تا با استفاده از این بستر در تمامی استانها با توجه به فراخور زیرساخت و امکانات آن استان، چنین استارت آپ هایی را ایجاد و راه اندازی کنیم و دراین راستا کمک ها و مساعدت های استانداری های هر استان، می تواند راه گشا و تسهیل کننده باشد.

معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه پیام نور گفت : از مراکز دانشگاهی کشور انتظار می رود فضای مرکز نوآوری دانشگاه بصورت غیر رسمی هرچه سریعتر شکل بگیرد و هسته های فن آور در شرکت های دانش بنیان مستقر شوند تا با تایید معاونت علمی - فنآوری رئیس جمهور، بتوانیم فعالیت های آنها را بصورت رسمی آغاز کنیم.

شایان ذکر است دکتر کریمی معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه پیام نور،  از مراکز شیروان و بجنورد بازدید کرده و از نزدیک در جریان ظرفیت ها و توانمندی های این مراکز قرار گرفت.


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر